Divendres, 20 De Octubre De 2017
Soriguera - 25566
Telèfon: 973620609 Fax:

Breu història del municipi

En el seu terme hi ha el poblat ibèric de Santa Creu, que data de l'any 1.600 aC. També hi ha la cista megalítica de la Llosa del Comdat, on aparegueren materials del bronze mitjà. L'element que defineix més bé la història medieval del terme de Soriguera és l'existència del Vescomtat de Vilamur, abans Vescomtat de Pallars tan influent al llarg de la història tant al Pallars Sobirà com al Jussà. El 1553 Xuriguera registrava cinc focs[3] (uns 25 habitants). Pascual Madoz dedica un article breu del seu Diccionario geográfico...[4] a Soriguera. S'hi llegeix que és una localitat cap d'un ajuntament que comprèn Rubio de Sort, Malmercat, Llagunes, Puigforniu i Llevanés, Tornafort, Freixa i Vilamur. És en terreny aspre i desigual. El seu clima és bastant sa. Tenia en aquell moment 14 cases, església annexa de Junyent i bones aigües potables. Les terres són muntanyoses i de mitjana qualitat en alguns llocs. S'hi collien grans, llegums, patates i pastures. S'hi criaven ramats, i hi havia tota mena de caça. Comptava amb 5 veïns (caps de casa) i 27 ànimes (habitants).